Laatste onderwerpen
» Rochester NY
Groningen/Gasunie 2019 - Pagina 23 EmptyGisteren om 23:50 van Terka

» Milwaukee Regional Medical Center Empty Milwaukee Regional Medical Center
Groningen/Gasunie 2019 - Pagina 23 EmptyGisteren om 23:44 van Terka

» Elk River , GreatRiverEnergy
Groningen/Gasunie 2019 - Pagina 23 EmptyGisteren om 23:16 van Terka

» Lublin pge
Groningen/Gasunie 2019 - Pagina 23 EmptyGisteren om 22:43 van Terka

» Hans Natuurkanaak/Bosuil de Mortel 2023-2024
Groningen/Gasunie 2019 - Pagina 23 EmptyGisteren om 22:07 van Twietie

» Andover Peregrines.
Groningen/Gasunie 2019 - Pagina 23 EmptyGisteren om 21:02 van henkievpk

» Jackson County
Groningen/Gasunie 2019 - Pagina 23 EmptyGisteren om 20:17 van henkievpk

» Diverse slechtvalkencams/Japan/Osaka,Zweden,Noorwegen en andere Slechtvalkencams
Groningen/Gasunie 2019 - Pagina 23 EmptyGisteren om 20:04 van henkievpk

» Wijk bij Duurstede
Groningen/Gasunie 2019 - Pagina 23 EmptyGisteren om 19:23 van YvonneM

Zoeken
 
 

Geef resultaten weer als:
 


Rechercher Geavanceerd zoeken

Groningen/Gasunie 2019

+13
Harmen
inaa1
henkievpk
YvonneM
PacoSV
Hetty H
Marjo
Twietie
Hyacint
MaartenJansen
monique
margootje
Coriena
17 plaatsers

Pagina 23 van 25 Vorige  1 ... 13 ... 22, 23, 24, 25  Volgende

Ga naar beneden

Groningen/Gasunie 2019 - Pagina 23 Empty Re: Groningen/Gasunie 2019

Bericht van Hetty H za 8 jun - 18:38

Topkanjers! wat een ervaring en wat een geluk dat jullie er vandaag waren. Trots op jullie!
Hetty H
Hetty H

Aantal berichten : 88
Registration date : 03-03-15
Leeftijd : 67
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Groningen/Gasunie 2019 - Pagina 23 Empty Re: Groningen/Gasunie 2019

Bericht van PacoSV za 8 jun - 18:51

Goed gedaan en mooi avontuur! En bijzonder dat de valk het snapt en zich laat redden.
PacoSV
PacoSV

Aantal berichten : 532
Registration date : 22-04-16
Leeftijd : 61
Woonplaats : Drunen

Terug naar boven Ga naar beneden

Groningen/Gasunie 2019 - Pagina 23 Empty Re: Groningen/Gasunie 2019

Bericht van YvonneM za 8 jun - 19:27

Geweldige aktie en wat fijn dat er mensen aanwezig waren die de juvie konden helpen.
Mede namens de kleine man bedankt

Groningen/Gasunie 2019 - Pagina 23 210995444

_________________
Speak only if it improves upon the silence.

– Gandhi -
YvonneM
YvonneM

Aantal berichten : 1664
Registration date : 14-05-11
Leeftijd : 72
Woonplaats : Utrecht

Terug naar boven Ga naar beneden

Groningen/Gasunie 2019 - Pagina 23 Empty Re: Groningen/Gasunie 2019

Bericht van Paukje za 8 jun - 19:31

Dagverslag slechtvalken spotten bij de Gasunie Groningen, 8 juni 2019.
Het was vandaag voor het eerst dat ik vogels ging spotten. Was ook al vol verwachting. Eindelijk zou ik de mensen zien waar ik zoveel plezier mee heb op de chat bij de Mortel. Hoe zouden ze zijn, hoe zou zo'n dag verlopen?
Ik kom met de auto aan in Groningen. En ik zie bij het langs rijden van de Gasunie al een man en een vrouw staan (in een flits). Maar nadat ik de auto geparkeerd had waren ze weg. Ik blijf nog even staan (geen idee, immers mijn eerste keer). Besluit te bellen of ik wel goed sta. Even later komt er een man aanlopen die aan de overkant van de straat zijn hand opsteekt. Dat blijkt Harmen te zijn. Hij zit gezellig en warm samen met Ciryon in een hotel achter een kopje koffie. We nemen er nog 1. Daarna telefoon van Margootje (met haar hondjes), zij blijkt aan de overkant van de straat te zijn beland. Na wat gelach en uitleg komt ze ons vergezellen. Even later besluiten we het veldje op te lopen. Daar staat nog iemand met een fiets. We stellen ons aan elkaar voor en het blijkt Mumbly te zijn. Nadat we gezellig kletsend beginnen met spotten komen de kijkers al snel tevoorschijn. Ik heb geen kijker, en hoewel iedereen heel hartelijk regelmatig zijn/haar kijker even leent vind ik het ook wel heel prettig zo. De valken stellen ons niet teleur. Binnen een paar minuten zie ik het eerste gefladder al (jaja de eerste en zonder kijker gna gna gna). Maar we zien ook al een volwassen valk onder de V op de grijze pilaar zitten. De andere volwassen valk zit op een andere hoek van de toren. Even later ontdekken we een ontsnapte juvie, die wandelt over de rand van het dak. En ja hoor, weer zonder kijker als eerste ontdekt. Waarna de details door de kijker kijkers aan iedereen wordt doorgegeven. We zijn al blij, wat een activiteit meteen al. Ineens, nadat we eerst op een mooie glijvlucht door (waarschijnlijk) Vrouw zijn getrakteerd ineens actie op het rooster. Er springt een valk vanaf. Meteen achter de vodden aangezeten door V. Het was dus een juvie die zijn eerste sprong maakte. Maar met die harde windstoten kwam ie al snel te ver van de toren naar de zin van V. Ze spoort hem aan terug te vliegen. Hij probeert te landen in een raam, maar dat mislukt en we zien allemaal (nu wel stil natuurlijk) hoe de juvie fladdert langs de muur naar beneden. Ineens komt ie er weer aan en ze vliegen achter elkaar vlak over ons hoofd (zat er 5 meter tussen??). Wow wat indrukwekkend. Maar dan. We kijken om en zien de juvie op de verkeersdrempel tussen de auto's geparkeerd. Onze euforie van de mooie vluchten slaat snel om. Dit is gevaarlijk beseffen we meteen. En al snel komt het besef dat we actie moeten ondernemen. Mumbly stond het dichtste bij de kruising, dus die rende meteen naar voren om te proberen de valk op te jagen. Maar niet het juiste effect. De valk besluit weg te wandelen en onze grootste vrees wordt waarheid. De juvie wandelt de weg op tussen de auto's. Gelukkig weet Mumbly met zwaaiende armen aan de auto duidelijk te maken dat ie moet blijven staan. De juvie blijft op zijn plek. Harmen roept ondertussen aanwijzingen hoe Mumbly de vogel op kan pakken. Die zat inmiddels met gespreide vleugels en snavel open naar Mumbly te kijken. Het lukt hem de vogel op te pakken en dan weer tussen de toeterende auto's met af en toe een middelvinger van de meelevende automobilisten de veiligheid weer op te zoeken. We zijn allemaal opgelucht. Jeetje, dat scheelde niet veel.... Na heel snel wat foto's te hebben gemaakt zoeken we uit waar we hem (duidelijk dat het een mannetje is) zo veilig mogelijk neer te zetten. We lopen om het gebouw heen, en op het terrein lukt het om hem op de begroeide fietsoverkappingen neer te zetten. De valk heeft het allemaal prima doorstaan. We weten dat hij op die plek snel door de ouders gevonden zal worden. Hoe snel is eigenlijk verbazingwekkend. Als we omhoog kijken zien we 1 van de ouders al rond het gebouw vliegen. Die heeft alles dus al in de gaten gehouden. En zonder gechup of alarm roepen. Hoe bijzonder! Alsof ze beseften dat we het goed bedoelden. Pfff wat een avontuur. We lopen weer terug naar het veldje, waarbij Harmen (en deze keer Ciryon mee, die onverwacht hondenoppas was) nog even controleerde. Het bleek dat het valkje al een paar stapjes op het dak gemaakt had. Die maakte het dus prima en herstelde al snel. Is alles net achter de rug, komt Maarten eraan. Hij weet ons nog e.e.a. aan informatie en kennis over valken te vertellen. En beaamt dat dit waarschijnlijk de beste actie was. We zagen dat de andere valken inmiddels aan de zo beroemde siësta waren begonnen en besloten "het kamp" op te breken. Allemaal een knuffel en ieder weer zijn eigen kant op. Maarten beloofde de juvie nog even in de gaten te houden. Als Margootje en ik richting mijn auto lopen zakt het besef er goed in. Hoe bijzonder wat we allemaal meegemaakt hebben. Hoe dicht waren we bij een drama, voor onze ogen een juvie plat door een auto... En zoals bij mij altijd gaat, als de adrenaline weer zakt komen er eerst een paar tranen. Maar ook dat hoort erbij. Dit was mijn eerste vogel spotten. Met als streven een slechtvalk te zien vliegen. Dat er zo'n avontuur bij zou komen had niemand verwacht. Maar ik had het niet willen missen. Een dag om door een ringetje te halen.
Groningen/Gasunie 2019 - Pagina 23 62557013
Groningen/Gasunie 2019 - Pagina 23 62387312
Paukje
Paukje

Aantal berichten : 491
Registration date : 24-06-18
Leeftijd : 56
Woonplaats : Assen

Terug naar boven Ga naar beneden

Groningen/Gasunie 2019 - Pagina 23 Empty Re: Groningen/Gasunie 2019

Bericht van Hyacint za 8 jun - 19:39

Wow, geweldig verslag Paukje!! wow

Wat een bijzondere dag voor jullie en jullie allen zijn kanjers voor redden van het juvie (en Mumbly in het bijzonder)!
voorjou voorjou
Hyacint
Hyacint

Aantal berichten : 569
Registration date : 16-05-13
Leeftijd : 61

Terug naar boven Ga naar beneden

Groningen/Gasunie 2019 - Pagina 23 Empty Re: Groningen/Gasunie 2019

Bericht van Twietie za 8 jun - 19:53

Prachtig verslag Paukje! Once in a lifetime ervaring! wow Applause hugh 1
Twietie
Twietie

Aantal berichten : 7228
Registration date : 29-05-15
Leeftijd : 71
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Groningen/Gasunie 2019 - Pagina 23 Empty Re: Groningen/Gasunie 2019

Bericht van henkievpk za 8 jun - 20:10

Geweldig verslag en wat een goede daad. Dank je wel. Ik zou het ook niet droog houden.

_________________
Elke dag heeft een nieuw gezicht
henkievpk
henkievpk

Aantal berichten : 21565
Registration date : 12-03-19
Leeftijd : 58
Woonplaats : Hoorn

Terug naar boven Ga naar beneden

Groningen/Gasunie 2019 - Pagina 23 Empty Re: Groningen/Gasunie 2019

Bericht van Harmen za 8 jun - 20:23

Mooi verslag Paukje
Harmen
Harmen

Aantal berichten : 831
Registration date : 24-03-17

Terug naar boven Ga naar beneden

Groningen/Gasunie 2019 - Pagina 23 Empty Re: Groningen/Gasunie 2019

Bericht van MaartenJansen za 8 jun - 22:37

Zonet nog een rondje om het gebouw gedaan: de vogel die is teruggezet is verdwenen van de plek waar hij vanmiddag nog zat nadat hij vrijgelaten was - op een richel 15-20 meter boven de grond. Om 17:00 uur zat ie er nog steeds in een heftige bui met veel wind. Om 21:00 uur was de vogel verdwenen. Wel vloog er een juveniel met vibrerende vleugels boven het gebouw en probeerde te landen maar moest het herhaaldelijk opnieuw proberen.

Enfin, hopelijk leven beide jongen nog.

En bedankt voor de mooie actie.

Groeten,
Maarten

MaartenJansen

Aantal berichten : 30
Registration date : 27-05-18

Terug naar boven Ga naar beneden

Groningen/Gasunie 2019 - Pagina 23 Empty Re: Groningen/Gasunie 2019

Bericht van Twietie za 8 jun - 23:25

Bedankt voor de infor Maarten, zie er nu 2 binnen en 1 (ouder?) op rooster.
Twietie
Twietie

Aantal berichten : 7228
Registration date : 29-05-15
Leeftijd : 71
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Groningen/Gasunie 2019 - Pagina 23 Empty Re: Groningen/Gasunie 2019

Bericht van margootje zo 9 jun - 1:07


_________________
blijf nieuwsgierig en geniet van het kleine Herfst
margootje
margootje

Aantal berichten : 23234
Registration date : 09-06-15
Leeftijd : 60
Woonplaats : Leiderdorp

Terug naar boven Ga naar beneden

Groningen/Gasunie 2019 - Pagina 23 Empty Re: Groningen/Gasunie 2019

Bericht van Trees zo 9 jun - 5:28

9 Juni

Man man, wat spijt me dat dat ik er niet bij kon zijn. Zo dichtbij en niet kunnende.
Het kon ook echt niet, loop nog zo te krukken.

Wat een belevenis en wat hebben jullie spannende momenten mee gemaakt. Pfff.
Bedankt voor het verslag, de foto's ( waar ik een paar gezichten bij de namen zie ) en de meebelevende spanning.
Trees
Trees

Aantal berichten : 324
Registration date : 21-02-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Groningen/Gasunie 2019 - Pagina 23 Empty Re: Groningen/Gasunie 2019

Bericht van Trees zo 9 jun - 5:36

5:29
Trees
Trees

Aantal berichten : 324
Registration date : 21-02-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Groningen/Gasunie 2019 - Pagina 23 Empty Re: Groningen/Gasunie 2019

Bericht van Freddie B zo 9 jun - 11:34

Freddie B
Freddie B

Aantal berichten : 8313
Registration date : 07-05-13
Leeftijd : 61
Woonplaats : Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Groningen/Gasunie 2019 - Pagina 23 Empty Re: Groningen/Gasunie 2019

Bericht van MaartenJansen zo 9 jun - 15:13

Mensen, hoeveel levens heeft een juveniele slechtvalk? Vandaag om zeven uur in de ochtend zag ik twee bruine beesten en hun ouders zitten op het GU gebouw - in de zon. Ik denk, mooi, ik maak daar door mijn scoop een foto van - eind goed al goed. Bij het Apollo hotel aangekomen vliegt een van de juvenielen over mij heen probeert te landen en jawel hoor dat lukt niet. Hij klettert tegen de reling aan en stort neer. Moeder vliegt nog een keer laag over mij heen en dat is het dan. Beneden zit een jonge slechtvalk wat beduusd te knipogen. Ik denk ik wacht even af, maar nee de slechtvalk blijft zitten. Een minuut later komt een meisje met een loslopende hond naar buiten. De hond blijft staan bij slechtvalk en de slechtvalk maakt zich groot ter verdediging. Natuurlijk grijp ik in en meisje gaat geschrokken weer naar binnen. Omdat een hondenuitlaatveld mij niet de beste plek lijkt om de sv door te laten brengen besluit ik Johan de ringer te bellen of hij misschien een inschatting kan maken of de valk nog vliegwaardig is. Na vijf minuten staat Johan voor mijn neus met de slechtvalk in zijn handen; het blijkt dezelfde te zijn als gisteren. Hij vindt de valk wel heel kalm maar we besluiten de vogel weer net al gisteren op dezelfde plek te zetten en hem in de gaten te houden de komende uren. In de middag gaan we kijken; valk spoorloos; ook niet op de rest van het gebouw. ik kijk om heen ook op de snelweg en onder het Apollo: niets! Kijk ik dus zonet door mijn telescoop vind ik de juveniel op de hoogste top van het gebouw aan het zonnen. De andere juveniel zit in de V met pa en de twee anderen zitten in de kast. Dus "brokkenpiloot" leeft nog!


Groet,
Maarten

MaartenJansen

Aantal berichten : 30
Registration date : 27-05-18

Terug naar boven Ga naar beneden

Groningen/Gasunie 2019 - Pagina 23 Empty Re: Groningen/Gasunie 2019

Bericht van Harmen zo 9 jun - 16:11

MaartenJansen schreef:Mensen, hoeveel levens heeft een juveniele slechtvalk? Vandaag om zeven uur in de ochtend zag ik twee bruine beesten en hun ouders zitten op het GU gebouw - in de zon. Ik denk, mooi, ik maak daar door mijn scoop een foto van - eind goed al goed. Bij het Apollo hotel aangekomen vliegt een van de juvenielen over mij heen probeert te landen en jawel hoor dat lukt niet. Hij klettert tegen de reling aan en stort neer. Moeder vliegt nog een keer laag over mij heen en dat is het dan. Beneden zit een jonge slechtvalk wat beduusd te knipogen. Ik denk ik wacht even af, maar nee de slechtvalk blijft zitten. Een minuut later komt een meisje met een loslopende hond naar buiten. De hond blijft staan bij slechtvalk en de slechtvalk maakt zich groot ter verdediging. Natuurlijk grijp ik in en meisje gaat geschrokken weer naar binnen. Omdat een hondenuitlaatveld mij niet de beste plek lijkt om de sv door te laten brengen besluit ik Johan de ringer te bellen of hij misschien een inschatting kan maken of de valk nog vliegwaardig is. Na vijf minuten staat Johan voor mijn neus met de slechtvalk in zijn handen; het blijkt dezelfde te zijn als gisteren. Hij vindt de valk wel heel kalm maar we besluiten de vogel weer net al gisteren op dezelfde plek te zetten en hem in de gaten te houden de komende uren. In de middag gaan we kijken; valk spoorloos; ook niet op de rest van het gebouw. ik kijk om heen ook op de snelweg en onder het Apollo: niets! Kijk ik dus zonet door mijn telescoop vind ik de juveniel op de hoogste top van het gebouw aan het zonnen. De andere juveniel zit in de V met pa en de twee anderen zitten in de kast. Dus "brokkenpiloot" leeft nog!


Groet,
Maarten

Mooi om te horen Maarten. Bedankt!
Harmen
Harmen

Aantal berichten : 831
Registration date : 24-03-17

Terug naar boven Ga naar beneden

Groningen/Gasunie 2019 - Pagina 23 Empty Re: Groningen/Gasunie 2019

Bericht van Paukje zo 9 jun - 16:24

MaartenJansen schreef:Mensen, hoeveel levens heeft een juveniele slechtvalk? Vandaag om zeven uur in de ochtend zag ik twee bruine beesten en hun ouders zitten op het GU gebouw - in de zon. Ik denk, mooi, ik maak daar door mijn scoop een foto van - eind goed al goed. Bij het Apollo hotel aangekomen vliegt een van de juvenielen over mij heen probeert te landen en jawel hoor dat lukt niet. Hij klettert tegen de reling aan en stort neer. Moeder vliegt nog een keer laag over mij heen en dat is het dan. Beneden zit een jonge slechtvalk wat beduusd te knipogen. Ik denk ik wacht even af, maar nee de slechtvalk blijft zitten. Een minuut later komt een meisje met een loslopende hond naar buiten. De hond blijft staan bij slechtvalk en de slechtvalk maakt zich groot ter verdediging. Natuurlijk grijp ik in en meisje gaat geschrokken weer naar binnen. Omdat een hondenuitlaatveld mij niet de beste plek lijkt om de sv door te laten brengen besluit ik Johan de ringer te bellen of hij misschien een inschatting kan maken of de valk nog vliegwaardig is. Na vijf minuten staat Johan voor mijn neus met de slechtvalk in zijn handen; het blijkt dezelfde te zijn als gisteren. Hij vindt de valk wel heel kalm maar we besluiten de vogel weer net al gisteren op dezelfde plek te zetten en hem in de gaten te houden de komende uren. In de middag gaan we kijken; valk spoorloos; ook niet op de rest van het gebouw. ik kijk om heen ook op de snelweg en onder het Apollo: niets! Kijk ik dus zonet door mijn telescoop vind ik de juveniel op de hoogste top van het gebouw aan het zonnen. De andere juveniel zit in de V met pa en de twee anderen zitten in de kast. Dus "brokkenpiloot" leeft nog!


Groet,
Maarten
Jeetje Maarten, we kunnen deze valk dus met een gerust hart omdopen tot Brokkenpiloot Kan Niet (vliegen). Wat een stunter en stuntel is het toch. Slecht voor onze harten. Maar heel fijn dat jullie (weer) in konden grijpen. Toppie
Paukje
Paukje

Aantal berichten : 491
Registration date : 24-06-18
Leeftijd : 56
Woonplaats : Assen

Terug naar boven Ga naar beneden

Groningen/Gasunie 2019 - Pagina 23 Empty Re: Groningen/Gasunie 2019

Bericht van Harmen zo 9 jun - 20:12

2 juvies op dak en 2 in de kast

Groningen/Gasunie 2019 - Pagina 23 KkO60iU
Harmen
Harmen

Aantal berichten : 831
Registration date : 24-03-17

Terug naar boven Ga naar beneden

Groningen/Gasunie 2019 - Pagina 23 Empty Re: Groningen/Gasunie 2019

Bericht van Paukje zo 9 jun - 20:48

Fijn Harmen, weer een opluchting na de capriolen van Brokkenpiloot Kan Niet (vliegen)
Paukje
Paukje

Aantal berichten : 491
Registration date : 24-06-18
Leeftijd : 56
Woonplaats : Assen

Terug naar boven Ga naar beneden

Groningen/Gasunie 2019 - Pagina 23 Empty Re: Groningen/Gasunie 2019

Bericht van MaartenJansen zo 9 jun - 21:51

Goed nieuws! Ik wil hier een foto zetten van vanochtend - echter geen idee hoe je op dit forum foto's deelt, ah kijk: Groningen/Gasunie 2019 - Pagina 23 62308310

MaartenJansen

Aantal berichten : 30
Registration date : 27-05-18

Terug naar boven Ga naar beneden

Groningen/Gasunie 2019 - Pagina 23 Empty Re: Groningen/Gasunie 2019

Bericht van MaartenJansen zo 9 jun - 21:54

Johan, de ringer van vorig jaar, kijkt hier of ie het nog doet en goed genoeg om teruggezet te worden. Super tof dat hij binnen vijf minuten ter plaatse was!

MaartenJansen

Aantal berichten : 30
Registration date : 27-05-18

Terug naar boven Ga naar beneden

Groningen/Gasunie 2019 - Pagina 23 Empty Re: Groningen/Gasunie 2019

Bericht van MaartenJansen zo 9 jun - 21:56

En zo vond ik de jonge vogel: hij heeft zijn vleugels uitstaan ter verdediging tegen een hond. De hond was al afgevoerd - maar toch bleef hij zo zitten.Groningen/Gasunie 2019 - Pagina 23 62108910

MaartenJansen

Aantal berichten : 30
Registration date : 27-05-18

Terug naar boven Ga naar beneden

Groningen/Gasunie 2019 - Pagina 23 Empty Re: Groningen/Gasunie 2019

Bericht van margootje zo 9 jun - 22:31

Dank Maarten voor het delen! Very Happy Zich groot maken kan ie. Fijn dat er zo goed op hem wordt gelet! En hij is thuis, mooi !

_________________
blijf nieuwsgierig en geniet van het kleine Herfst
margootje
margootje

Aantal berichten : 23234
Registration date : 09-06-15
Leeftijd : 60
Woonplaats : Leiderdorp

Terug naar boven Ga naar beneden

Groningen/Gasunie 2019 - Pagina 23 Empty Re: Groningen/Gasunie 2019

Bericht van Trees ma 10 jun - 8:15

Prachtig Maarten.
Trees
Trees

Aantal berichten : 324
Registration date : 21-02-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Groningen/Gasunie 2019 - Pagina 23 Empty Re: Groningen/Gasunie 2019

Bericht van Trees ma 10 jun - 8:16

10 Juni

8:08 En jaaaa, wat een mooie vlucht en landing. Helaas wel groot beeld. Maar het staat er op !!
Éen van de ouders op de andere hoek?
Goede reis in de wijde wereld.



Laatst aangepast door Trees op ma 10 jun - 8:25; in totaal 2 keer bewerkt
Trees
Trees

Aantal berichten : 324
Registration date : 21-02-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 23 van 25 Vorige  1 ... 13 ... 22, 23, 24, 25  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum