Laatste onderwerpen
» Detroit Wayne state university
utrecht - Utrecht. Provinchiehuis. - Pagina 3 EmptyGisteren om 20:50 van henkievpk

» Lansing Erickson falcon
utrecht - Utrecht. Provinchiehuis. - Pagina 3 EmptyGisteren om 20:45 van henkievpk

» Spartan stadium pergerines
utrecht - Utrecht. Provinchiehuis. - Pagina 3 EmptyGisteren om 20:39 van henkievpk

» Kalamazo/ Audubon
utrecht - Utrecht. Provinchiehuis. - Pagina 3 EmptyGisteren om 20:32 van henkievpk

» macomb county
utrecht - Utrecht. Provinchiehuis. - Pagina 3 EmptyGisteren om 20:31 van henkievpk

» Scheveningen/Watertoren
utrecht - Utrecht. Provinchiehuis. - Pagina 3 EmptyGisteren om 19:40 van henkievpk

» Bell Tower/ Genesee/Nutrien/Scotford Alberta.
utrecht - Utrecht. Provinchiehuis. - Pagina 3 EmptyGisteren om 19:11 van henkievpk

»  Groningen/Gasuniegebouw
utrecht - Utrecht. Provinchiehuis. - Pagina 3 EmptyGisteren om 19:08 van Doen

» Diverse cams Canada. Etobicoke, Mississauga e.a.
utrecht - Utrecht. Provinchiehuis. - Pagina 3 EmptyGisteren om 18:52 van henkievpk

Zoeken
 
 

Geef resultaten weer als:
 


Rechercher Geavanceerd zoeken

Utrecht. Provinchiehuis.

+2
Coriena
henkievpk
6 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

utrecht - Utrecht. Provinchiehuis. - Pagina 3 Empty Re: Utrecht. Provinchiehuis.

Bericht van pajarillo di 14 jul - 21:37

de 1e vogel die ik zag was dus bij punt 2, vergeten in de tekst te zetten

pajarillo

Aantal berichten : 74
Registration date : 06-06-20

Terug naar boven Ga naar beneden

utrecht - Utrecht. Provinchiehuis. - Pagina 3 Empty Re: Utrecht. Provinchiehuis.

Bericht van Coriena wo 15 jul - 6:50

Mooi verslag Paja, en dankje wel ook vooruitleg over de omgeving daar.
Juvies zijn helaas een stuk onverzichtiger dan volwassen valken. Die zie je vaak lager, zeker in de periode dat ze zelf al kleine prooitjes slaan.. En tja valt de prooi(Duif) dan probeert een juvie of een andere hongerige valk of roofvogel , die prooi toch op te eten, ondaks de gevaren.

_________________
Het leven is soms veel te kort,geniet ervan en durf te leven!
utrecht - Utrecht. Provinchiehuis. - Pagina 3 Tome510
Coriena
Coriena

Aantal berichten : 168422
Registration date : 01-03-09
Leeftijd : 61
Woonplaats : Lage Zwaluwe

http://slechtvalkenliefde.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

utrecht - Utrecht. Provinchiehuis. - Pagina 3 Empty Re: Utrecht. Provinchiehuis.

Bericht van pajarillo do 16 jul - 12:24

Coriena schreef:Mooi verslag Paja, en dankje wel ook vooruitleg over de omgeving daar.
Juvies zijn helaas een stuk onverzichtiger dan volwassen valken. Die zie je vaak lager, zeker in de periode dat ze zelf al kleine prooitjes slaan.. En tja valt de prooi(Duif) dan probeert een juvie of een andere hongerige valk of roofvogel , die prooi toch op te eten, ondaks de gevaren.

Dank je Coriena, kan idd ook andere valk of roofvogel geweest zijn maar al blij dat ik valkenprooi gezien heb Smile

pajarillo

Aantal berichten : 74
Registration date : 06-06-20

Terug naar boven Ga naar beneden

utrecht - Utrecht. Provinchiehuis. - Pagina 3 Empty Re: Utrecht. Provinchiehuis.

Bericht van margootje do 16 jul - 14:05

wow Wat een leuk verslag Paja Toppie en ik denk dat je correct denkt Wink

_________________
blijf nieuwsgierig en geniet van het kleine Herfst
margootje
margootje

Aantal berichten : 23288
Registration date : 09-06-15
Leeftijd : 60
Woonplaats : Leiderdorp

Terug naar boven Ga naar beneden

utrecht - Utrecht. Provinchiehuis. - Pagina 3 Empty Re: Utrecht. Provinchiehuis.

Bericht van pajarillo zo 19 jul - 19:43

Dank Margootje ;0

pajarillo

Aantal berichten : 74
Registration date : 06-06-20

Terug naar boven Ga naar beneden

utrecht - Utrecht. Provinchiehuis. - Pagina 3 Empty Re: Utrecht. Provinchiehuis.

Bericht van pajarillo za 22 aug - 22:42

Gister nog rond Provinciehuis gewandeld. Bij het tuinencomplex aan de Oosbroekselaan, vanwaar je op sommige punten ook goed zicht hebt op de nestkast (openbaar toegankelijke volstuinen), vertelde een beheerder dat hij de valken nog wel eens zag maar er niet speciaal op lette. En toen ineens enthausiast: "weet je wat ze doen? Elke ochtend vroeg vliegen ze langs de A27 om te azen (letterlijk Smile) op 'snachts doodgereden diertjes!"
Wist niet zeker of ik het moest geloven, eten ze niet liever vers? En het barst daar van de houtduiven.

Anyway er zat of stond wel iets naast de kast, dat later weg was. maar of het een valk is, dat mogen jullie zeggen, weet het niet. En camera valt dus beetje tegen Sad

utrecht - Utrecht. Provinchiehuis. - Pagina 3 Ph210

pajarillo

Aantal berichten : 74
Registration date : 06-06-20

Terug naar boven Ga naar beneden

utrecht - Utrecht. Provinchiehuis. - Pagina 3 Empty Re: Utrecht. Provinchiehuis.

Bericht van Coriena zo 23 aug - 15:44

Valkjes die langs de snel weg op dode dieren gaan azen? Is meer Buizerd gewoonte.
En of het een Valk is daar naast de kast, dat zou heel goed kunnen natuurlijk Very Happy

_________________
Het leven is soms veel te kort,geniet ervan en durf te leven!
utrecht - Utrecht. Provinchiehuis. - Pagina 3 Tome510
Coriena
Coriena

Aantal berichten : 168422
Registration date : 01-03-09
Leeftijd : 61
Woonplaats : Lage Zwaluwe

http://slechtvalkenliefde.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

utrecht - Utrecht. Provinchiehuis. - Pagina 3 Empty Re: Utrecht. Provinchiehuis.

Bericht van pajarillo zo 23 aug - 17:39

Ik twijfelde ook al Coriena, maar vond het wel grappig om te vermelden Smile
En ja het zal ws geen duif of ekster zijn die daar zit of dat iemand zn kop koffie ff daar neergezet heeft ;D
Maar goed, volgend jaar komen de goeie foto's hihi.

pajarillo

Aantal berichten : 74
Registration date : 06-06-20

Terug naar boven Ga naar beneden

utrecht - Utrecht. Provinchiehuis. - Pagina 3 Empty Re: Utrecht. Provinchiehuis.

Bericht van margootje zo 23 aug - 18:25

cheers Toppie leuk verslag Pajarillo

nee valken azen niet Smile juvies komen wel op restprooien af, maar liever als die hoog liggen
(en het barst van de resten bij veel nestkasten)

_________________
blijf nieuwsgierig en geniet van het kleine Herfst
margootje
margootje

Aantal berichten : 23288
Registration date : 09-06-15
Leeftijd : 60
Woonplaats : Leiderdorp

Terug naar boven Ga naar beneden

utrecht - Utrecht. Provinchiehuis. - Pagina 3 Empty Re: Utrecht. Provinchiehuis.

Bericht van Coriena ma 24 aug - 6:45

Campics Hanny. Facebook.
Utrecht Provinviehuis.
Zij was er [eerste 2 foto's]
Hij ook [3e foto]
utrecht - Utrecht. Provinchiehuis. - Pagina 3 Ucqe5TXutrecht - Utrecht. Provinchiehuis. - Pagina 3 MHJg3MYutrecht - Utrecht. Provinchiehuis. - Pagina 3 SrwFDOB

_________________
Het leven is soms veel te kort,geniet ervan en durf te leven!
utrecht - Utrecht. Provinchiehuis. - Pagina 3 Tome510
Coriena
Coriena

Aantal berichten : 168422
Registration date : 01-03-09
Leeftijd : 61
Woonplaats : Lage Zwaluwe

http://slechtvalkenliefde.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

utrecht - Utrecht. Provinchiehuis. - Pagina 3 Empty Re: Utrecht. Provinchiehuis.

Bericht van YvonneM ma 24 aug - 10:53

Misschien even leuk om te melden dat ik in mei contact heb opgenomen met de Provincie Utrecht vanwege de belabberde beelden, met de vraag of de binnencam vervangen kon worden en of de buitencam (die er dus al jaren staat) weer in gebruik genomen kan worden.
Ik kreeg toen van hun het volgende antwoord en zal ze binnenkort daar weer eens aan helpen herinneren.

Geachte mevrouw van der Maat,

Het is natuurlijk aangenaam om op deze wijze te vernemen dat er interesse is in het nest slechtvalken, op het dak van het provinciehuis.

U verzoekt in uw email om –al dan niet in samenwerking met de Vogelwerkgroep ’t Gooi—de webcam te mogen vervangen. Ook vraagt u of met mogelijk om de buitencam (terug) te plaatsen.

Momenteel is het broedseizoen nog gaande; verstoring van het nest is dan ook nadrukkelijk niet gewenst. Pas alleen wanneer dit broedseizoen voorbij is, kan bekeken worden wat de mogelijkheden zijn om de webcam en de bijbehorende livestream te verbeteren. Ook kan dan beter beoordeeld worden of er een buitencam geplaatst kan worden.

De beheerder van het gebouw kan de komende tijd contact op nemen met de Vogelwerkgroep t’ Gooi in het algemeen of met u in het bijzonder, om een en ander te bespreken.

Met vriendelijke groet,
Provincie Utrecht

_________________
Speak only if it improves upon the silence.

– Gandhi -
YvonneM
YvonneM

Aantal berichten : 1683
Registration date : 14-05-11
Leeftijd : 72
Woonplaats : Utrecht

Terug naar boven Ga naar beneden

utrecht - Utrecht. Provinchiehuis. - Pagina 3 Empty Re: Utrecht. Provinchiehuis.

Bericht van Coriena ma 24 aug - 11:05

Dat zou super zijn Yvonne. Toppie

_________________
Het leven is soms veel te kort,geniet ervan en durf te leven!
utrecht - Utrecht. Provinchiehuis. - Pagina 3 Tome510
Coriena
Coriena

Aantal berichten : 168422
Registration date : 01-03-09
Leeftijd : 61
Woonplaats : Lage Zwaluwe

http://slechtvalkenliefde.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

utrecht - Utrecht. Provinchiehuis. - Pagina 3 Empty Re: Utrecht. Provinchiehuis.

Bericht van margootje ma 24 aug - 13:41

YvonneM schreef:Misschien even leuk om te melden dat ik in mei contact heb opgenomen met de Provincie Utrecht vanwege de belabberde beelden, met de vraag of de binnencam vervangen kon worden en of de buitencam (die er dus al jaren staat) weer in gebruik genomen kan worden.
Ik kreeg toen van hun het volgende antwoord en zal ze binnenkort daar weer eens aan helpen herinneren.

Geachte mevrouw van der Maat,

Het is natuurlijk aangenaam om op deze wijze te vernemen dat er interesse is in het nest slechtvalken, op het dak van het provinciehuis.

U verzoekt in uw email om –al dan niet in samenwerking met de Vogelwerkgroep ’t Gooi—de webcam te mogen vervangen. Ook vraagt u of met mogelijk om de buitencam (terug) te plaatsen.

Momenteel is het broedseizoen nog gaande; verstoring van het nest is dan ook nadrukkelijk niet gewenst. Pas alleen wanneer dit broedseizoen voorbij is, kan bekeken worden wat de mogelijkheden zijn om de webcam en de bijbehorende livestream te verbeteren. Ook kan dan beter beoordeeld worden of er een buitencam geplaatst kan worden.

De beheerder van het gebouw kan de komende tijd contact op nemen met de Vogelwerkgroep t’ Gooi in het algemeen of met u in het bijzonder, om een en ander te bespreken.

Met vriendelijke groet,
Provincie Utrecht

ja top zo´n initiatief Von, Toppie maarre, moet jij dat dan betalen ?

_________________
blijf nieuwsgierig en geniet van het kleine Herfst
margootje
margootje

Aantal berichten : 23288
Registration date : 09-06-15
Leeftijd : 60
Woonplaats : Leiderdorp

Terug naar boven Ga naar beneden

utrecht - Utrecht. Provinchiehuis. - Pagina 3 Empty Re: Utrecht. Provinchiehuis.

Bericht van YvonneM ma 24 aug - 13:45

Nee hoor Margot, dat was ik niet van plan. Die zin was mij toendertijd ook al opgevallen en daar heb ik toen ook direct op gereageerd met:
" Mijn verzoek was of het mogelijk is om de webcam te vervangen. Ik nam min of meer aan dat de Provincie hiervan de kosten zou gaan dragen."

Helaas daarna niets meer teruggehoord.
Heb wel vanmorgen een herinneringsmail gestuurd, ben benieuwd of ik daar antwoord op krijg.

Wanneer de Provincie de kosten niet gaat dragen dan misschien even met de pet rond hahahahaha

_________________
Speak only if it improves upon the silence.

– Gandhi -
YvonneM
YvonneM

Aantal berichten : 1683
Registration date : 14-05-11
Leeftijd : 72
Woonplaats : Utrecht

Terug naar boven Ga naar beneden

utrecht - Utrecht. Provinchiehuis. - Pagina 3 Empty Re: Utrecht. Provinchiehuis.

Bericht van pajarillo di 25 aug - 16:06

Goed bezig Yvonne!

Al n tijdje vraag ik me af, wie de Utrechtse valken nog meer volgen behalve jij?
En welke overheden/werkgroepen hiermee te maken hebben?

Ik had een Facebookaccount aangemaakt (waar ik eigenlijk op tegen ben...) maar om eoa reden kom ik daar toch niet in de juiste groep terecht. En geen tijd om uit te zoeken.

Op het andere sv-forum (waar de Mortelvalken Miep en Spikkel worden genoemd!?!) ook bijna geen berichten over de t Utrechtse stel.

Jammer ook dat t Provinciehuis niet zelf op hun site trots melding maakt van hun gasten en de gezinsuitbreiding daar, zoals andere beheerders van gebouwen wel doen.

En zoals gezegd, ik zie er ook nooit mensen met verrekijkers en camera's rondsluipen. Misschien wel fijn, niet zo druk, maar zou ook leuk zijn iets meer te kunnen delen met andere mensen.

Op een bord in Park Bloeyendaal staat de slechtvalk vermeld tussen de diersoorten die er voorkomen. Er is een heemtuin met bijenkasten, je kunt er als vrijwilliger mee helpen hooien etc, dus mensen zat, maar blijkbaar weinig peregrinusfans?

Als dit rampjaar (en ik bedoel niet alleen corona in mijn spec situatie Smile) voorbij is, ga ik me er misschien meer mee bezighouden, het is een mooi divers gebied, niet te groot en niet te ver weg, even stukje fietsen of bussen.

Maar misschien kun je me voor nu wat meer vertellen Yvonne, en onthoud dan dat ik vlgd jaar wel in ben vr stukje medewerking, collecteren vr camera's of zo...
Groeten van Paja


pajarillo

Aantal berichten : 74
Registration date : 06-06-20

Terug naar boven Ga naar beneden

utrecht - Utrecht. Provinchiehuis. - Pagina 3 Empty Re: Utrecht. Provinchiehuis.

Bericht van pajarillo di 25 aug - 16:07

PS Yvonne, jij zit bij Vogelwerkgroep het Gooi?

pajarillo

Aantal berichten : 74
Registration date : 06-06-20

Terug naar boven Ga naar beneden

utrecht - Utrecht. Provinchiehuis. - Pagina 3 Empty Re: Utrecht. Provinchiehuis.

Bericht van YvonneM do 27 aug - 20:51

Pajarillo, je schrijft dat je een FB account hebt aangemaakt, zullen we via dat medium (Messenger) even verder praten?

_________________
Speak only if it improves upon the silence.

– Gandhi -
YvonneM
YvonneM

Aantal berichten : 1683
Registration date : 14-05-11
Leeftijd : 72
Woonplaats : Utrecht

Terug naar boven Ga naar beneden

utrecht - Utrecht. Provinchiehuis. - Pagina 3 Empty Re: Utrecht. Provinchiehuis.

Bericht van YvonneM do 27 aug - 20:57

Vanmiddag, na bezoekje Hilversumse slechtvalken, even snel bij het Provinciehuis langs gegaan. In eerste instantie dacht ik een valk naast de nestkast te zien maar bij inzoomen met de camera, bleek dat de (niet functionerende) buitencam te zijn. Nog maar even verder zoeken en ineens zag ik het adulte vrouwtje zitten boven het logo van de Provincie. Nog heel even gebleven maar het bleef verder stil.

utrecht - Utrecht. Provinchiehuis. - Pagina 3 Dscn1110
utrecht - Utrecht. Provinchiehuis. - Pagina 3 Dscn1111

_________________
Speak only if it improves upon the silence.

– Gandhi -
YvonneM
YvonneM

Aantal berichten : 1683
Registration date : 14-05-11
Leeftijd : 72
Woonplaats : Utrecht

Terug naar boven Ga naar beneden

utrecht - Utrecht. Provinchiehuis. - Pagina 3 Empty Re: Utrecht. Provinchiehuis.

Bericht van hanny vr 28 aug - 7:51


_________________
utrecht - Utrecht. Provinchiehuis. - Pagina 3 2009-vi <--
hanny
hanny

Aantal berichten : 422
Registration date : 03-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

utrecht - Utrecht. Provinchiehuis. - Pagina 3 Empty Re: Utrecht. Provinchiehuis.

Bericht van hanny vr 28 aug - 7:51


_________________
utrecht - Utrecht. Provinchiehuis. - Pagina 3 2009-vi <--
hanny
hanny

Aantal berichten : 422
Registration date : 03-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

utrecht - Utrecht. Provinchiehuis. - Pagina 3 Empty Re: Utrecht. Provinchiehuis.

Bericht van pajarillo zo 30 aug - 10:22

YvonneM schreef:Pajarillo, je schrijft dat je een FB account hebt aangemaakt, zullen we via dat medium (Messenger) even verder praten?


@Yvonne, dank voor reactie!
Ja maar kom niet in de slechtvalkengoep, weet niet waarom. Tijdje terug voor aangemeld en is zeker nog steeds 'ter beoordeling' of zoiets. Kan nu zelfs groep niet meer vinden, wat was precieze link ook weer?
En ben dus niet dol op FB, wilde er vooral zien wie/wat daar over Utr valken gepost wordt. Nog een medium erbij (Messenger) is me wat te veel Smile, PM via dit forum kan ook toch?
September vakantie btw en niet altijd internettoegang. Ik kijk af en toe, heeft niet zo'n haast. Groetjes, Paja

pajarillo

Aantal berichten : 74
Registration date : 06-06-20

Terug naar boven Ga naar beneden

utrecht - Utrecht. Provinchiehuis. - Pagina 3 Empty Re: Utrecht. Provinchiehuis.

Bericht van YvonneM zo 30 aug - 10:26

pajarillo schreef:
YvonneM schreef:Pajarillo, je schrijft dat je een FB account hebt aangemaakt, zullen we via dat medium (Messenger) even verder praten?


@Yvonne, dank voor reactie!
Ja maar kom niet in de slechtvalkengoep, weet niet waarom. Tijdje terug voor aangemeld en is zeker nog steeds 'ter beoordeling' of zoiets. Kan nu zelfs groep niet meer vinden, wat was precieze link ook weer?
En ben dus niet dol op FB, wilde er vooral zien wie/wat daar over Utr valken gepost wordt. Nog een medium erbij (Messenger) is me wat te veel Smile, PM via dit forum kan ook toch?
September vakantie btw en niet altijd internettoegang. Ik kijk af en toe, heeft niet zo'n haast. Groetjes, Paja

Das raar, er staat niets in de wacht om lid te worden in de groep Slechtvalken.
Wat is je naam op FB?
Overigens vind je alleen in de groep Slechtvalken nieuws over de Utrechtse slechtvalken, behalve natuurlijk in deze groep

_________________
Speak only if it improves upon the silence.

– Gandhi -
YvonneM
YvonneM

Aantal berichten : 1683
Registration date : 14-05-11
Leeftijd : 72
Woonplaats : Utrecht

Terug naar boven Ga naar beneden

utrecht - Utrecht. Provinchiehuis. - Pagina 3 Empty Re: Utrecht. Provinchiehuis.

Bericht van margootje wo 2 sep - 14:04

Mooie foto Von! thnx
Ja Hanny volgt ze ook. Wink

hier staat inloggen als gast,..maar mij lukt dat niet
https://www.slechtvalkenliefde.com/t1412-webcam-linken

_________________
blijf nieuwsgierig en geniet van het kleine Herfst
margootje
margootje

Aantal berichten : 23288
Registration date : 09-06-15
Leeftijd : 60
Woonplaats : Leiderdorp

Terug naar boven Ga naar beneden

utrecht - Utrecht. Provinchiehuis. - Pagina 3 Empty Re: Utrecht. Provinchiehuis.

Bericht van YvonneM do 3 sep - 9:03

Probeer deze eens margootje: http://slechtvalk.provincie-utrecht.nl/

_________________
Speak only if it improves upon the silence.

– Gandhi -
YvonneM
YvonneM

Aantal berichten : 1683
Registration date : 14-05-11
Leeftijd : 72
Woonplaats : Utrecht

Terug naar boven Ga naar beneden

utrecht - Utrecht. Provinchiehuis. - Pagina 3 Empty Re: Utrecht. Provinchiehuis.

Bericht van margootje za 5 sep - 12:21

Dank Von, maar nee, inloggen: gast wachtwoord :gast...er gebeurt niks Wink

_________________
blijf nieuwsgierig en geniet van het kleine Herfst
margootje
margootje

Aantal berichten : 23288
Registration date : 09-06-15
Leeftijd : 60
Woonplaats : Leiderdorp

Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum