Rond om de toren

Pagina 7 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Ga naar beneden

Rond om de toren - Pagina 7 Empty Re: Rond om de toren

Bericht van Els van de Donk op wo 19 jun - 15:56

Bijzonder mooie verslagen, dank je wel!
Het blijft er genieten, hé!
liebe

------------------------------------------------------

VERSLAG.

Er is een nieuw verslag van woensdag 19 juni toegevoegd op mijn site
op de subpagina VERSLAGEN DE MORTEL 2019 - 2.
Dit staat onder VERSLAGEN DE MORTEL - 3.

Het verslag heeft als titel: "Een bijzondere gift...." ????

KLIK, naar de desbetreffende pagina op mijn site:
https://www.elswonderewereld.nl/…/verslagen-de-mortel-2019-
2

19-6-'19 ~ juveniel op de onderste torenring.

Rond om de toren - Pagina 7 Dsc00411

Aantal berichten : 170
Registration date : 14-03-17

https://www.elswonderewereld.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht van margootje op do 20 jun - 7:15

Prachtig Els, dankjewel. hugh 1
Ik heb een afbeelding en jouw link in liveblog vermeld ! Rond om de toren - Pagina 7 3214872794 Rond om de toren - Pagina 7 1287666116

Aantal berichten : 9905
Registration date : 09-06-15
Leeftijd : 56

Bericht van Els van de Donk op do 20 jun - 7:35

Graag gedaan, Margootje.
En jij ook dank je wel!
liebe

Bericht van henkievpk op do 20 jun - 13:11

Mijn dag bij De Mortel 18-06-2019
Ik ga toch nog proberen om mijn dag in een verhaal weer te geven. Mijn maat vertelde me dat de dagsamenvattingen wel veel in de ik vorm geschreven zijn. Het is wel mijn manier van schrijven zei ik tegen hem. Ik probeer het ook een beetje beeldvormend neer te zetten.
Maar Henkie is dit jaar in de ban van de slechtvalken geraakt. De prachtige beelden brengen hem in extase. Hij verdiept zich in deze valk. Leest veel erover op de site van Froona. Hij weet daarom ook dat nu de juvies kunnen vliegen dat de opvoeding nog lang niet voorbij is. Nu moet er acrobatiek in de lucht geoefend worden. De juvies vliegen al het dak op dus Henkie zal gedacht hebben “dit is het moment om te gaan kijken”. Hij besloot om dinsdag 18 juni ’19 naar de Mortel te gaan. Henkie gaat niet zomaar heen, hij bereidt zich aan alle kanten voor. Hij print routebeschrijvingen uit. Hij bespreekt een elektrische fiets etc. etc.
18 juni om 05:30 uur gaat de wekker bij hem. Ja de mortel. Er wordt een ronde gemaakt met de hondjes Sissy en Max. Om 7 uur stapt hij in de trein naar Heerlen. Dat is lekker dacht hij nog. Er hoeft niet overgestapt worden. Reizen in de trein gezellig? Nou niet in de ochtend spits. Hoorn een forensenstad en de trein puilt uit. Henkie weet wel een zitplaats te bemachtigen. Wonderbaarlijk om te zien. Veel mannen in pak, overhemden en keurige schoenen. De dames idem dito keurig gekleed. Hij verbaasd zich waar iedereen mee bezig is. Hij ziet dat er iemand een gewelddadige film op zijn telefoon zit te kijken. Achter de man speelt een vrouw een spelletje. Met een enorme snelheid probeert ze zoveel mogelijk woorden te maken. Niet op letten Henkie. Hij kijkt naar buiten en denkt de natuur is hier heel anders. Het is in Noord-Holland valk, vlak. Ja, hij ziet een torenvalk biddend boven het weideveld. Een paar honderd meter verder staat op een paal een kast voor die valk. Hij ziet nog een buizerd vliegen. De reis gaat snel. Via Amsterdam, Utrecht en Den Bosch komt hij in Eindhoven aan.
Station Eindhoven. Nu begint de zoektocht naar de mortel. Hij pakt meteen de route naar de fietsverhuur erbij. Hij vraagt nog aan 2 mannen die al lekker aan het bekeuren zijn “ Is de gasfabriek in de buurt”? Ze wijzen de straat aan. O hij is op de goede weg. De fiets wordt gehuurd. Heel lastig een e bike als je het niet gewend bent. Meerdere keren wordt er aan omstanders gevraagd of Henkie goed op weg is naar Gemert. Ja dus. En dan komt er een moment dat hij de mortel in beeld krijgt een juichend gevoel. Er gaat een arm omhoog, Yes. Hij begint als een gek te fietsen, haalt met zijn fiets wielrenners in, och dat valt tegen die toren is natuurlijk groot en is nog ver weg. Dan komt het moment dat Henkie bij De Mortel aankomt. Hij had al de slechtvalken in de lucht gezien. Meteen herkend hij het geluid wat hij zo vaak hoort bij Beleef de lente. De juvies ontvangen Henkie met veel geschreeuw. Op de fiets waren er al wat traantjes, nu staat hij vol bewondering omhoog te kijken. Dit is machtig, hier gebeurt het dus allemaal. Nu hoort hij ze echt. De herkenning is er meteen. Maar ondanks de voorbereidingen, waar is nu het spottersveld? Kan hij hier zijn gehuurde fiets op slot zetten? Straks wordt het gejat. Met de fiets in de hand loopt hij een bospad in. Uiteindelijk komt hij bij een veld aan. Hier zet hij toch maar wel de fiets op slot. Dit terrein betreden op eigen risico er kan vee lopen. Wat kan het hem schelen. Hij beseft ook dit is niet het spottersveld, geen bankjes. De verrekijker komt uit de tas. Henkie heeft de verrekijker gekregen van zijn beste maat. Heeft thuis wel geoefend maar kijken met een kijker is nog lastig voor hem. Hij beseft dit is de achterkant die we niet zien op de cam. Hij ziet geen kast. Geen cams. Wel wordt er af en toe gevlogen door de slechtvalken. Er wordt door Henkie wat rond gelopen. O er zijn wel duifjes in het bos nog. Als Henkie terug loopt met de fiets in de hand ziet hij opeens de bankjes staan. O als hij hier rechtsaf gaat komt hij bij de snelle loop en het vennetje. Maar in snel tempo naar het spottersveldje. Beneden bij de toren is iemand bezig met de Hemelsbleekweg. Constant met zijn zandschuiver achteruit piep piep piep. Bloedirritant geluid en eerder had Henkie al gevraagd of hij de spottersplek wist. Hij had er nog nooit van gehoord. Hij weet niet eens wat er boven hem afspeelt denkt Henkie nog. Gelukkig was de man na de lunch snel klaar. Op de spottersplek wederom herkenning. De bankjes, de picknicktafel, Henkie nestelt zich bij de tafel. Het is ook stil bij de toren. Snel worden er wat foto’s genomen. Met de verrekijker wordt de kast geobserveerd. Och, wat is dat hoog. De stap van de juvies van het rooster op het dak. Pfff dat moet een enorme stap zijn geweest. Er wordt af en toe hoog in de lucht gevlogen maar wat is het lastig om te zien als je niet getraind bent om met een kijker te kijken. Wie is nou V en wie is M? Maar wat vliegen die hoog. Dan wordt het rustig bij de toren er wordt op het spottersveld gegeten en gedronken. Het is er warm. Henkie snapt de parasols die hij in een filmpje zag van een Morteldag. Om 12 uur meldt Henkie zich op de chat. Hij weet waar de juvies zich bevinden 1 op het dak en 1 eronder waar de kast staat. De 3e juvie zit op de 3e ring. Henkie meldt om 12.45 uur weinig vluchtverkeer. Nog geen minuut later. Telefoon weg, kijker erbij. De kijker wordt weinig gebruikt trouwens. Er is opeens te veel te zien. Het is maar goed dat er geen Cam op het spottersveld gericht staat. Henkie begint te springen, te juichen. Begint WOW WOW te roepen. Hij ziet hoe de juvies tikkertje aan het doen zijn in de lucht Hij ziet de slechtvalken hoog in de lucht op thermiek zweven. Hij ziet hoe er een juvie op de grote antenne landt, haar zus wil dat ook. Belandt op het dak. Wat een prachtig gezicht. Hier kwam hij voor. De tranen over zijn wangen. Wat vindt hij dit een geweldige vogel. Henkie ziet nog dat M en V samen rechts van de kast vliegen. Hij denkt dit was vast M die de duik maakt want de ander is groter. Een half uurtje later ziet Henkie vlak tegen de toren een PO tussen M en V maar een juvie was er zo snel bij dat hij niet goed kon zien of de overdracht op de 2e ring of in de lucht was.
Er komt een man aan met een scooter. Die pakt gelijk zijn verrekijker. Henkie vraagt hem nog “ziet u ze? “ Nee, ze zijn niet in zicht”. Henkie legt hem nog uit dat hij met zijn kijker niet zo ervaren is. De man komt uit de buurt. Met zijn wandelstok loopt hij ook naar de tafel. Nee geen Gerrit. Hij kent hem wel. Hij kent de mensen van VWG ook. Hij zegt nog bij een van de eerste kasten betrokken te zijn geweest. Het zal een roofvogelman geweest zijn. Hij weet te vertellen waar er in Brabant slechtvalken zitten maar ook weet hij dat er in Noord-Holland kiekendieven zijn. “Die zie je hier niet zegt hij nog”.
Je kan ook lol hebben op het spottersveld. Er komen 2 fietsers aan. Ze stappen ook af bij het veldje. Voor Henkie het door heb dat ze wat zoeken zegt de man aan de tafel: “achter het 2e paaltje”. Schat zoeken met de fiets met je telefoon. Henkie weet nu waar het ligt en moest inwendig lachen dat die man het meteen verraadde. Henkie wist niet eens dat het schat zoeken op de fiets bestond.
Beste man, Henkie moet om 18 uur zijn fiets in Eindhoven weer inleveren en gaat er vandoor. Och dat kan wel zonder routebeschrijving. Niet dus. Op een gegeven moment ziet Henkie de mortel weer dichterbij komen. Dit is niet goed. Meerdere malen gevraagd hoe kan Henkie fietsen? In Eindhoven ook fout natuurlijk. Beetje paniek want te weinig gedronken en hij is moe. Hij zag onderweg nog een steenuiltje vliegen en toen hij Eindhoven in fietste zag hij daar boven de bomen 3 slechtvalken in de lucht. Uiteindelijk heeft Henkie zijn fiets ingeleverd. Op het station gelijk 2 flesjes drinken gekocht. De terugreis verliep weer in de avondspits.
De tips van Henkie zijn:
Genoeg drinken mee nemen. Ik was even bang geraakt te worden door een heat stroke.
Bij mooi weer een pet of hoed.
Zonnebrand geen overbodige luxe. Nee, ik ben niet verbrandt.
Leer kijken met je verrekijker. Ik begin snel te trillen.
Verder wens ik iedereen veel plezier bij De Mortel.
De Mortel met de slechtvalken. Ik ben van ze gaan houden. Ik ben de gek die daar is gaan springen en uit zijn plaatje gaat. Deze gek gaan jullie zien op de morteldag. Deze gek is Henkievpk.
Tot dan.
Knuffel voor iedereen die de slechtvalk lief heeft.
Groet Henk.
henkievpk
henkievpk

Aantal berichten : 85
Registration date : 12-03-19
Leeftijd : 53

Bericht van henkievpk op do 20 jun - 13:12

Rond om de toren - Pagina 7 De_mor10
henkievpk
henkievpk

Bericht van henkievpk op do 20 jun - 13:13

Rond om de toren - Pagina 7 De_mor11
Ik ben gearriveerd.Wat een toren.
henkievpk
henkievpk

Bericht van henkievpk op do 20 jun - 13:15

Rond om de toren - Pagina 7 De_mor12
De achterkant. Nee dit is niet het spottersveld
henkievpk
henkievpk

Bericht van henkievpk op do 20 jun - 13:16

Rond om de toren - Pagina 7 De_mor13
Ja ik ben op het spottersveld
henkievpk
henkievpk

Bericht van henkievpk op do 20 jun - 13:17

Rond om de toren - Pagina 7 De_mor10
Jammer ik heb geen goede fototoestel
henkievpk
henkievpk

Bericht van henkievpk op do 20 jun - 13:19

Rond om de toren - Pagina 7 De_mor14
Superhandig klein koeltasje. Ja hij werkt prima. Met de kijker moet ik nog veel oefenen
henkievpk
henkievpk

Bericht van henkievpk op do 20 jun - 13:22

Rond om de toren - Pagina 7 Henkie10
Henkie is dolblij om bij de mortel te zijn.
henkievpk
henkievpk

Bericht van Coriena op do 20 jun - 13:54

Schitterend Henkie! Zo goed omschreven wat wij allemaal hebben meegemaakt ,De eerste keer de toren en de valkjes in het echt te zien.. De emoties, we hebben het allemaal meegemaakt! Ik trouwens nog steeds iedere keer als ik die Toren vanuit de verte al weer zie, al die emoties bij het zien van de Valkjes..en ik denk dat het bij de meeste van ons allemaal zo is. Wink Rond om de toren - Pagina 7 1287666116 Rond om de toren - Pagina 7 3214872794

Coriena

Aantal berichten : 127545
Registration date : 01-03-09

http://slechtvalkenliefde.actieforum.com

Bericht van Els van de Donk op do 20 jun - 14:15

Fantastisch Henk en zo herkenbaar.
Wat doen die valken toch met ons?
Maar wij vinden het helemaal niet erg wat zij met ons doen.
Wij weten wél waaróm zij dit met ons doen.
Het karakter van ze boeit enorm.
En omdat het zo enorm boeit ga je ook van hun uiterlijk houden.
Zij zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden!
En dan kiezen zij ook nog eens deze mooie plek voor hen uit.
Het voelt alsof zij dit ook voor ons gedaan hebben.
Je komt er helemaal tot rust, ook al heb jij op de spottersplaats
staan rond te springen.... ( wij begrijpen je )
Dank je wel Henk voor je beeldende mooie verslag....

19 juni 2019 ~ nabij de valken in De Mortel.

Rond om de toren - Pagina 7 Dsc03712

Bericht van margootje op do 20 jun - 14:20

Echt! Wát een schitterend verslag Henkie, ik zit al de hele tijd met tranen in de ogen.

Crying or Very sad Laughing Cool Applause Dance

Ik vermoed dat je Jan Steenarend hebt gesproken Wink Ook altijd vol info en volger van het eerste uur!

Bericht van Twietie op do 20 jun - 14:23

Wat een prachtig verslag van Henkie! En wat een fantastische dag heeft hij gehad. En over ruim 2 weken de Morteldag! Dat wordt alweer genietuhhh!
Heel hartelijk bedankt Henkie!
wow Foto Rond om de toren - Pagina 7 1287666116 hugh 1
Twietie
Twietie

Aantal berichten : 4243
Registration date : 29-05-15
Leeftijd : 67

Bericht van corrie leemkuil op do 20 jun - 18:30

Geweldig verslag Henkie, we hebben er van genoten. zelf ook zo onder de indruk de eerste keer... tot de 6e juli

corrie leemkuil

Aantal berichten : 7
Registration date : 20-05-16
Leeftijd : 68

Bericht van wanatje op do 20 jun - 21:10

Wat een geweldig verslag Henk.Herken het helemaal.
3 weken terug was ik er weer na een aantal jaar niet geweest te zijn en bij het rijden naar de toren zie je hem al van een paar km.
Je hart maakt een sprong.
wanatje
wanatje

Aantal berichten : 7
Registration date : 15-03-18

Bericht van Freddie B op vr 21 jun - 11:55

Prachtig verslag en foto's Henkie!!!
Welkom bij de club der verslaafden:)
Freddie B
Freddie B

Aantal berichten : 6832
Registration date : 07-05-13

Bericht van Coriena op vr 21 jun - 18:55

Facebook Yset Foppen
Eindelijk kon ik dan een keer naar de toren. Van Belgie onderweg naar Nijmegen en er kon een goeie stop in de Mortel vanaf. De slechtvalken zijn iedere dag op mijn tablet te zien..veel beter dan tv kijken☺ Ik was aangenaam verrast door het fijne spottersveldje en het prachtige uitzicht rondom en op de toren. Het eerst kwartier was ik afgeleid door twee buizerden, die, hoorde ik later, daar vast huizen. Prachtige manoeuvres boven mijn hoofd..wat een geluk had ik toch. Op het juiste moment keek ik eens naar de toren en een juvie landde net op de eerste ring. Niet veel later ook een ouder. Na een poosje werd er druk gevlogen en gegild...waaaah om dat live te horen. 😃 Maf mens dacht ik bij mezelf...andere mensen hebben wellicht dit gevoel bij een celebrity. Dit was dus officieel mijn crush haha.
Maar...hoe kwam ineens die prooi in de klauwen...? Pff stukje gemist in mijn enthousiasme. Pogingen tot prooioverdracht volgden, maar uiteindelijk verdwenen ze onder luid gekrijs uit beeld om te gaan lunchen. Niet voordat ouder met prooi, waarvan ik aanvankelijk dacht duidelijk zwart/wit van ekster gezien te hebben, maar op de t filmpje lijkt het toch meer een duif. Ja het staat dus op film, maar helaas vergeten om wat beter te belichten...dat enthousiasme toch!🤔 Ik ga nog pogen het filmpje te uploaden maar alvast wat eenvoudige foto's. Genomen met mijn Sony dsc hx 400v.
Rond om de toren - Pagina 7 S6XHm1lRond om de toren - Pagina 7 ORl8CnuRond om de toren - Pagina 7 FLe2UCZRond om de toren - Pagina 7 Nfwve90

Coriena

Bericht van Twietie op vr 21 jun - 19:05

Schitterend Yset! En prachtige foto's! Hoop morgen ook veel actie te zien! wow Foto Rond om de toren - Pagina 7 1287666116
Twietie
Twietie

Bericht van margootje op zo 23 jun - 10:31

Zaterdag 22 juni 2019

Birdie , de 3 B's en ik togen naar de toren. Altijd spannend en opwindend.

Rond om de toren - Pagina 7 00313

Bij onze aankomst was Gerrit Freebirds.nl net gearriveerd. Wij zagen en hoorden  al snel juvies en een ouder vliegen. Tikkertje meteen ook! Gerrit zag met zijn geoefend oog en mooie kijker dat het jong een klein prooitje aannam er achter op de ring ermee landde. Een ander jong vloog even onze kant op en keerde terug naar de toren, naar een lagere ring.

Rond om de toren - Pagina 7 216mor10

Spotter en groot vogelkenner Piet kwam ook aan. Hij vertelde dat er gisteren mensen waren die zeiden dat BDL zegt  Wink  dat een mannetje geen duif naar boven kan brengen. Dat is niet waar, zeiden ze. We hebben dit mannetje vaker een duif zien brengen. Zelfs eens, 2 jaar geleden, brachten VV en hij om beurten 3 binnen heel korte tijd achter elkaar; ze hadden zeker een troepje gevonden toen, want een duif werd gebracht. hup weg, en dan kwamen ze alweer met de volgende. Liever brengt het mannetje kleinere prooitjes, daar is hij meer op gebouwd, ook met zijn snelheid en wendbaarheid, maar hij kán het wel! Hij moet wel veel moeite doen om een duif boven naar het dak te brengen. Hij gaat dan ring voor ring omhoog, met rustpauzes.

Piet vertelde ook dat hij gisteren een prooi-aanname had gezien. Het was een grotere prooi. Het jong kon er niet mee omhoog komen en daalde naar de wei achter de toren.

Piet zag een duif in de grote antenne landen

Rond om de toren - Pagina 7 00518

We zijn met de 3 B's naar achter de toren gelopen om te kijken of daar aktiviteit was. We zagen even een jong op achterrand dak

Rond om de toren - Pagina 7 00621
Rond om de toren - Pagina 7 00717

Daarna zijn we bij het poeltje gaan zitten waar het even heerlijk koel was en Bob de zwarte modder waarin hij had gerold voor een waterig bruin modderpak kon verwisselen.

Bij terugkeer naar het spottersveld waren de heren verdwenen. Er zat even een juvie op de rand bij de wiphoek.

Rond om de toren - Pagina 7 02412

Na een poosje zagen we wel heel mooie aktie. Een ouder kwam aan en juvies vlogen krijsend van de toren. Heel veel en snel tikkertje! Moeilijk op camera te vangen maar 2 samen in beeld lukte een keer (hihi)

Rond om de toren - Pagina 7 02620

Daarna zagen we ze op rand, op de roostercam, een ouder in de antenne, ouders die mooi vlogen, en een ouder op de koektrommel op de wiphoek en
een juvie die naar de rand vloog, en weer een duif op het hek

Rond om de toren - Pagina 7 04614
Rond om de toren - Pagina 7 04311
Rond om de toren - Pagina 7 05011
Rond om de toren - Pagina 7 05417

Rond om de toren - Pagina 7 02913
Rond om de toren - Pagina 7 05516
Rond om de toren - Pagina 7 05616
Rond om de toren - Pagina 7 07114
Rond om de toren - Pagina 7 216_ju10
Rond om de toren - Pagina 7 216_m_10
Rond om de toren - Pagina 7 06116

Ondertussen brachten de angussen met 7 kalveren ook een bezoek
Rond om de toren - Pagina 7 03517
Rond om de toren - Pagina 7 03116
Rond om de toren - Pagina 7 06914

Er werd nog even gevlogen.Tegen zes uur werpt de toren zijn schaduw over het spottersveld en is er veel tegenlicht. We vertrokken, gelukkig en voldaan  sunny  lieve rozen  Dance  Rond om de toren - Pagina 7 1287666116

Rond om de toren - Pagina 7 08012

Bericht van henkievpk op zo 23 jun - 10:47

Wat geweldig om te lezen en wat een mooie foto,s. Heerlijk die 2 in beeld. Tikkertje. Te gek. Ik ben blij dat jullie een mooie dag hebben gehad. Groet Henk
henkievpk
henkievpk

Bericht van Coriena op zo 23 jun - 11:52

Prachtig verslag en schitterende foto's. Dat jullie genoten hebben is wel te zien. Very Happy wow

Coriena

Bericht van Paukje op zo 23 jun - 13:55

Wat een leuk verhaal weer. We worden helemaal meegenomen in de actie. Super om dit te mogen lezen nu ik even moeilijk op bdl kan.
Paukje
Paukje

Aantal berichten : 158
Registration date : 24-06-18
Leeftijd : 51

Bericht van Twietie op zo 23 jun - 15:06

Prachtig verslag Margootje en schitterende foto's!  wow Foto Hieronder nog een paar (!) van mij! Laughing  

Ik begin bij de wandeling naar het weiland achter de toren. B, B en B vermaakten zich prima en bij het vennetje is ook veel ander moois te zien.
Rond om de toren - Pagina 7 P1000018
Rond om de toren - Pagina 7 P1000016
Rond om de toren - Pagina 7 P1000017
Bibi maakte nieuwe vrienden
Rond om de toren - Pagina 7 P1000021
Rond om de toren - Pagina 7 P1000019
Rond om de toren - Pagina 7 P1000020
Bob vermaakte zich in een wat modderige Snelle Loop Very Happy
Rond om de toren - Pagina 7 P1000022

St. Jacobskruiskruid/-rupsen en enkele vlinders
Rond om de toren - Pagina 7 P1000023
Rond om de toren - Pagina 7 P1000024
Rond om de toren - Pagina 7 P1000025

Een reiger vloog over
Rond om de toren - Pagina 7 P1000110
Rond om de toren - Pagina 7 P1000111

Weer terug op het spottersveld wachten op de valken en gelukkig ook te zien.
Rond om de toren - Pagina 7 P1000112
Rond om de toren - Pagina 7 P1000114
Rond om de toren - Pagina 7 P1000113

Weinig publiek Smile
Rond om de toren - Pagina 7 P1000121
Rond om de toren - Pagina 7 P1000120
Rond om de toren - Pagina 7 P1000122

... alhoewel...
Rond om de toren - Pagina 7 P1000124
Rond om de toren - Pagina 7 P1000123

Terug naar de valkjes
Rond om de toren - Pagina 7 P1000127

Rond om de toren - Pagina 7 P1000125
Rond om de toren - Pagina 7 P1000126

Rond om de toren - Pagina 7 P1000128
Rond om de toren - Pagina 7 P1000129
Rond om de toren - Pagina 7 P1000130

Vloog mooi weg
Rond om de toren - Pagina 7 P1000133

Rond om de toren - Pagina 7 P1000132
Rond om de toren - Pagina 7 P1000131

Rond om de toren - Pagina 7 P1000134
Rond om de toren - Pagina 7 P1000136
Rond om de toren - Pagina 7 P1000135

Intussen nogmaals de reiger met in zijn snavel een visje oid, gadegeslagen door 2 kraaien
Rond om de toren - Pagina 7 P1000210
Rond om de toren - Pagina 7 P1000211

En dan, terwijl de schaduw van de toren over ons heenvalt, de zon precies op het dak, is het tijd om te gaan. Het was weer een fantastische dag!
Rond om de toren - Pagina 7 P1000212
Rond om de toren - Pagina 7 P1000213
Twietie
Twietie

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud